Udvikling, optimering og pre-test af fremtidige aktiviteter for Grøn Koncert via måling af kundeoplevelsen

»Vores samarbejde med Loyalty House omkring måling af kundeloyalitet på Grøn Koncert giver os klarhed over, hvordan de forskellige elementer af koncertoplevelsen vægter, og hvilke dele af kundeoplevelsen, der har størst betydning for gæsternes samlede loyalitet på Grøn Koncert. Denne viden kvalificerer vores investerings- og udviklingsprocesser, da vi højere grad er enige om, hvad vi skal prioritere at bruge tid og penge på at udvikle for at højne oplevelsen og give gæsterne lyst til at komme igen. Vi sparer mandetimer og optimerer udviklingsbudgettet ved at kende kundernes behov og adfærd.« Nanna Manbjerg, Marketing- & Partnerskabskoordinator i Muskelsvindfonden

Hvem er kunden?

Muskelsvindfondens (MSF) aktiviteter finansieres blandt andet af Grøn Koncert. MSF er meget dedikeret omkring Grøn Koncert som en unik oplevelse med et budskab om mangfoldighed. Derfor har MSF et kontinuerligt fokus på at udvikle og forbedre eventen for fortsat at give gæsterne en fantastisk oplevelse og fastholde koncertens stærke position i et marked, hvor der hvert år skyder nye endags festivaler op henover festivalsæsonen.

Udfordringen

MSF ønsker at forstå gæsternes holdning og tilfredshed med de forskellige aktiviteter og serviceområder ved alle kontaktpunkterne i Grøn Koncert: Køb af billetter, indtræden på koncertpladsen, serviceniveau i boder og indgange, udvalg af mad- og drikkevarer, selve musikoplevelsen mv. Loyalty House udfører derfor en tilfredshedsanalyse for MSF af Grøn Koncert, der afdækker alle relevante kontaktpunkter med gæsterne og belyser, hvilke der fungerer tilfredsstillende og hvilke, der skal strammes op på. Analysen er samtidig et strategisk værktøj, som sikrer at alle interne arbejdsgrupper opnår en indsigt i, om nye tiltag performer som ønsket. Herudover testes en række nye aktiviteter og konceptideer for at forstå, hvilke innovative indsatser der bør investeres i næste år.

Analysen

Loyalty House gennemfører en tilfredshedsanalyse blandt ca. 4.000 online interview blandt gæster på årets Grøn Koncert. Det store antal respondenter betyder, at vi efterfølgende kan arbejde med data i mindre målgrupper og lave mere dybdegående analyser (regressionsanalyser og PLS). Da MSF hele tiden arbejder på nye tiltag, der fortsat gør Grøn Koncert attraktiv, bliver interessen for nye innovative tiltag også testet.

Udbyttet

Loyalty House giver på baggrund af analyserne MSF meget specifik rådgivning omkring, hvilke områder, der bør justeres og udvikles for overordnet at skabe større tilfredshed blandt deltagerne i årets Grøn Koncert. Analysen giver samtidig MSF viden om, hvordan deltagerne vurderer mulige, nye tiltag.