Hvem er kunden?
Medievirksomheden Citrusmedias tilbyder virksomheder maksimal eksponering hos specifikke målgrupper gennem strategisk planlagte, kreative og effektive kampagner. I kampagnerne kombinerer Citrusmedia sine stærke, landsdækkende netværk af uddannelsessteder, cafeer og Fitnesscentre med sin viden om, hvilke medier, der er de mest effektive over for målgrupperne.
Udfordringen
Citrusmedia kontaktede Loyalty House, fordi man ønskede at udvikle og styrke sin rådgivning og sit salgsmateriale ved at opbygge en (endnu) mere kvalificeret viden om kampagnernes effekt på målgrupperne. Ydermere var det et ønske at få en (endnu) mere præcis profil af de målgrupper, som Citrusmedia sikrer adgang til via sine forskellige medier og kanaler. Outputtet skulle være data, der kunne bruges til at styrke og præcisere Citrusmedias rådgivning i forbindelse med udvikling af nye kampagner.
Analysen
I sin rolle som freelance analytiker indgik Lars Brix Bendtsen fra Loyalty House i teamet hos Citrusmedia og udførte tests (post-tests) af afviklede kampagners gennemslagskraft i den eksponerede målgruppe. Herigennem blev effekten af Citrusmedias kampagner i Fitness World kortlagt. Denne effektdokumentation blev suppleret af en række målgruppeprofiler baseret på data fra Index Danmark, der præcist viste, hvilken type målgruppe man som annoncør får adgang til via annoncering i Citrusmedias medier. Ydermere blev der igennem sparring og interview med de kundeansvarlige identificeret nye effektive salgsargumenter. Det hele blev samlet i en analyse til kunden.
Udbyttet
Via de nye indsigter kan Citrusmedia rådgive kunder og potentielle kunder om, præcist hvordan specifikke målgrupper kan nås mest effektivt samt dokumentere vækstpotentialet for den pågældende virksomhed/annoncør.