Få styr på innovationsprocessen

Nye behov og muligheder i markedet kræver innovation

Udvikling af nye produkter og løsninger er både ressourcekrævende og risikofyldt men også en nødvendig del af jeres forretningsudvikling.

Med Loyalty House ved jeres side i innovationsprocessen sikrer I jer, at I reagerer rationelt og struktureret på nye behov og muligheder i markedet. Derved øges jeres muligheder for at få succes, når I lancerer nye produkter og løsninger.

Loyalty House arbejder med en innovationsproces i tre faser. Faserne kan vælges til og fra og bygges op efter kundens behov og ønsker. Men vores erfaring er, at når vi sammen griber processen an på denne måde, så får I det korrekte og nødvendige beslutningsgrundlag for at kunne foretage kompetente investeringer i forretningsudviklingen.

Fase 1. Den forbrugerdrevne konceptudvikling

I denne fase udklækkes nye produktideer i et samspil imellem jer og kunderne med os som fødselshjælper. Loyalty House anvender oftest kundeobservation, co-creation workshops, fokusgrupper, attributanalyser og/eller interne medarbejder workshops. Målet er at få udviklet konkrete produktkoncepter med potentiale.

Fase 2. Koncept- og produkttest

Sammen med jer udarbejder vi detaljerede definitioner af de nye produktkoncepter og tester dem i en relevant målgruppe. Vi kortlægger, hvor attraktivt det enkelte produktkoncept er i forhold til konkurrerende produkter i markedet. Hvis (når) et produkt via denne test stadig viser potentiale, udfører vi en egentlig potentialetest i markedet. Her kortlægger vi, hvordan det nye produkt vil kunne påvirke målgruppens valg, hvis de skal købe et produkt inden for denne kategori. Herefter evalueres og tilpasses forretningsmodellen yderligere.

Fase 3. Markedskommunikation

Er forretningsmodellen stadig solid, skal budskaber og produktdesign skræddersyes, så produktet sikres en solid afsætning på markedet. Sammen med jer vælger vi medier, kanaler og platforme til kommunikation og distribution. Det kreative materiale til konceptet udarbejdes og testes, og der opstilles mål for selve lanceringen.      

… og måske skal I have målt kundeloyaliteten?

I Loyalty House kan innovationsprocessen enten stå alene eller udføres i sammenhæng med en analyse af jeres kundeloyalitet. Få inspiration til arbejdet med at styrke kundeloyaliteten.